Midzomernachtconcert

Waar ons hart vol van is….!

Vrijdag  21 juni 2024  21.00 uur

Kerkje aan het Oude Kerkhof in Bemmel

Het Nieuw Betuws Kamerkoor viert haar koperen bestaan. Het Midzomernachtconcert is in die 12 ½ jaar een heel eigen traditie geworden.

Wij hebben als koor een keuze gemaakt uit ons rijke repertoire. De liederen die wij ten gehore zullen brengen zijn onze hartenwensen uit het verleden.  Maar we zingen ook een aantal voor het koor nieuwe liederen die wij inmiddels ook in onze harten gesloten hebben. Uit de zes Moravische liederen  van  Antonin Dvorák zingen we er twee. Op volksliederen gebaseerd en in de jaren 30  van de vorige eeuw voor vierstemmig koor bewerkt door zijn landgenoot Janácek. In een daarvan speelt de roos een belangrijke rol , en dat doet ie ook in The Rose en The lily and the rose. Twee ontroerende stukken van de hedendaagse componisten resp.  Ola Gjeilo en Bob Chilcott. Beide zijn echte publieks –en koorzangers favorieten.

Na afloop bieden wij u een drankje aan om samen met ons na te genieten!

Het Nieuw Betuws Kamerkoor staat als vanouds onder leiding van  Frans van de Loo.

Wij worden op piano begeleid door de ervaren koorbegeleider Leo Driesenaar.

Kaarten zijn verkrijgbaar bij Boekhandel De Toren van Bemmel, via deze website en aan de zaal bij aanvang van het concert.